Dania dietetyczne lub ekologiczne – na co uważać?


Rośnie w siłę branża zajmująca się wytwarzaniem żywności, która ma być zdrowsza od jej klasycznych odpowiedników. Bardzo mnie to cieszy, lecz trzeba zachować ostrożność, ponieważ w całej wspaniałości tego faktu, zawsze znajdzie się ktoś mniej uczciwy, chcący się wypromować na tym wszystkim. Mimo wszystko jednak trzeba uważać. Na co zwracać uwagę sięgając po dania dietetyczne, ekologiczne, czy nawet fit? Oto kilka propozycji.

Dania dietetyczne, czy może ekologiczne? Różnice

Produkty ekologiczne to rodzaj artykułów, których jednym ze składników jest ten pochodzący z hodowli ekologicznej. Należy tutaj zwrócić szczególną uwagę na pozostałe elementy wchodzące w skład tego pożywienia, ponieważ już nie muszą być takie „eko”. Drugą sprawą są dania dietetyczne, jest to sztuczny wytwór branży rolno-przemysłowej. Nie wolno dać się oszukać. Mimo, że coś ma na opakowaniu napis „dietetyczny”, posiada kalorie, czasami nawet sporo.

Kontrola podstawą zaufania

Kluczową kwestią jest sprawdzenie produktu pod kątem zawartych w nim składników odżywczych i ile zawiera on kalorii. To będzie definiowało czy jest on dla nas odpowiedni, czy należy go unikać. Postaraj się sprawdzać artykuły, które spożywasz, czytając ich skład oraz w jakich proporcjach występują w nich węglowodanydania dietetyczne, białka i tłuszcze. W przypadku gdy, węglowodany przekraczają ilość 50g na 100g produktu, sięgaj po nie z umiarem i odpowiednią ostrożnością (najlepiej po treningu). Jednak, jeżeli produkt, mimo wysokiej ilości węglowodanów, zawiera wysoką ilość tłuszczy ( powyżej 20g na 100g produktu), najrozsądniej będzie wyeliminować go zupełnie ze swojego jadłospisu. Dodatkowo, zwracaj szczególną uwagę na to ile w pożywieniu jest tłuszczów trans, to one najbardziej będą szkodzić twemu zdrowiu.

Słowem podsumowania

Producenci wyspecjalizowali się w tworzeniu i sprzedawaniu artykułów spożywczych, takich jak, np.: ciastka lub batony – zwanych „dietetycznymi” lub „ekologicznymi”. Nie daje to jednak przyzwolenia na to, że możesz sobie na nie pozwolić o każdej porze dnia ani, że przyspieszą one realizację twoich planów i celów.

Pozdrawiam 🙂

Gruby Trener.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *