Sport to zdrowie ? Podstawy regeneracji


To że sport działa na nasz organizm nie jest wcale odkryciem. Jednak postrzeganie sportu, różni się między ludźmi. Jazda na rowerze, lub spacer trzy razy w tygodniu przynosi dla ciała same korzyści. Jednak jak czytasz takie blogi, nie trenujesz na pół gwizdka, chcesz cały czas ulepszać siebie i swoje osiągi. Jesteś więc wyczynowcem. Zmuszenie swojego ciała do maksymalnego wysiłku, może prowadzić do nadwyrężeń stawów, wyczerpania mięśni czy nawet do przeciążenia układu sercowo-naczyniowego. Nie denerwuj się, są jednak suplementy ochronne łagodzące efekty treningu jak i zwiększające szybkość regeneracji, z nimi można powiedzieć, że sport to zdrowie, przekonasz się.

1. Regeneracja stężenia płynów w organizmie

Trzeba uzupełniać poziom płynów w trakcie i po treningu. Ubytki wody i sodu prowadzą do zmęczenia i skurczów. To najważniejsze co trzeba zrobić w ciągu pierwszych godzin po treningu.

2. Regeneracja rezerw energii

Odtworzenie zapasów energii, czyli uzupełnienie poziomu cukrów w organizmie, jest drugim co trzeba wykonać po porządnym wycisku na siłowni.

3. Sport to zdrowie z witaminami i minerałami.

Na sesji treningowej możemy wypocić do 2 litrów płynów, a z nimi wypłukać witaminy i minerały. Dobra dieta i nawodnienie powinny szybko odbudować ich utratę. Więcej dowiesz się czytając ten artykuł.

4. Odbudowa immunologiczna.

Aktywność niektórych komórek tego układu zwiększa się, a innych zmniejsza podczas wysiłku fizycznego. Odpowiednia suplementacja powinna załagodzić ten stan.

5. Normalizacja poziomu hormonów.

Wiele razy pisałem, że trening może troszeczkę namieszać w gospodarce hormonalnej trenującej osoby. Nie powinno to trwać dłużej niż parę dni. Najdłużej jednak ta sytuacja normuje się podczas przetrenowania, ponieważ zwiększa się wtedy poziom hormonów katabolicznych, z kortyzolem na czele. Jednak odpowiednia suplementacja powinna skrócić powrót do równowagi.

6. Regeneracja mięśni

Jeśli odpowiednio zajmiesz się pięcioma wcześniejszymi aspektami, powinno Cię to postawić na nogi w kilka godzin. Z mięśniami już nie jest tak kolorowo. Ich regeneracja trwa dużo dłużej. Tutaj dobrze spisują się preparaty białkowe, BCAA i glutamina, o czym pisałem wcześniej.

7. Odbudowa stawów

Nieprawidłowa technika i niektóre dyscypliny mogą nieuchronnie niszczyć stawy. Ich regeneracja trwa dłużej niż mięśni, polecam odpowiednie preparaty chroniące Twoje stawy.

8. Odbudowa układu nerwowego.sport to zdrowie

We wszystkim trzeba znać umiar i złapać oddech lub udać się na zasłużony odpoczynek. Przetrenowanie może spowodować nieodpowiednią regenerację tego układu, powodując przewlekłe zmęczenie organizmu. Pamiętaj o przerwach między treningami.

Pozdrawiam,

Gruby Trener.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *