Jakich odżywek używać podczas rzeźbienia ciała?


Poczułem lato, a Wy? Pewnie też. Jednak koszulka zbyt mocno przywiera do ciała, a po bokach jednak została delikatna oponka? Chcielibyście zmienić oponkę z zimowej na letnią? Wiem jak jest, dlatego niektóre substancję mogą okazać się niezbędnym narzędziem w procesie „wulkanizacji” oponek. Potocznie mówi się o nich odżywki na rzeźbę, lecz czy naprawdę są skuteczne jak dłuto, czy jednak to mit? Przekonajmy się, czy pięć najpopularniejszych suplementów stosowanych przez osoby pragnące wyrzeźbić sylwetkę są skuteczne.

BCAA

odżywki na rzeźbę(Branched-Chain Amino Acids) to aminokwasy rozgałęzione. Należą do nich trzy aminokwasy niezbędne: leucyna, izoleucyna, walina. Stanowią około jednej trzeciej białek mięśniowych, nie możemy ich wytwarzać, dlatego musimy je spożywać wraz z pokarmem. Wykonano wiele badan na temat ich suplementacji. W jednym badaniu mężczyźni otrzymywali dawkę 7,5 grama aminokwasów przed treningiem i drugą porcję po. Dzięki stosowaniu BCAA grupa która zażywała ten suplement nie tylko zwiększyła masę mięśniową o 1 kg, ale również straciła średnio 4,5 kg. tłuszczu. Dla porównania grupa stosująca placebo zwiększyła masę o 750 g. i schudła zaledwie 0,5 kg.

Białko serwatkowe

Istnieje kilka różnych rodzajów białka serwatkowego. Jest to spowodowane z odmiennych procesów filtracji. Najprostszą, a zarazem najtańszą formą jest koncentrat WPC, najwięcej zapłacisz za izolat i hydrolizat. Teoretycznie te dwie ostatnie są najlepsze. Po treningu nasz organizm potrzebuje zwiększonych ilości peptydów ze względu na postępujący katabolizm. Aby zmniejszyć jego skalę należy stosować, zaraz po wysiłku posiłek bogaty w białko. Odmienną formą białka jest kazeina, która świetnie sprawdza się jako ostatni posiłek ze względu na czas trawienia (około 8 h). Więcej o diecie białkowej pisałem w poprzednim wpisie.

Karnityna

Jej głównym zadaniem jest przenoszenie tłuszczy do mięśni gdzie ulegają przemianom. Ta wiadomość jest niezwykle ważna dla osób które chcą zrzucić parę kilogramów. Karnityna, jak wynika z najnowszych badań, sprzyja regeneracji po treningu oraz wzrostowi komórek mięśniowych ze względu na jej oddziaływanie na układ hormonalny. Pewnie przez to zyskała ona taką popularność i miano „odżywki na rzeźbę”

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *