Nawodnienie organizmu – czy robisz to dobrze ?


Twój organizm składa się w większości właśnie z wody, co za tym idzie wystarczy chwila nieuwagi, aby podczas upalnych dni lub podczas wyczerpującenawodnienie organizmugo treningu zmniejszyć jej ilość do ryzykownego poziomu. Czy jednak zastanawiałeś się kiedyś w jakiej postaci jest ona tracona przez Twój organizm ? Czy picie samej wody wystarczy ? Istnieje wiele dowodów na to, że niestety trzeba wiedzieć jak tę wodę uzupełniać. Chcesz dbać o nawodnienie organizmu ? Ten artykuł jest dla Ciebie.

Jak tracimy wodę ?

Może to i banalne, ale warto poruszyć ten temat od podstaw. Pierwsze co Ci się skojarzyło jeżeli chodzi o utratę wody to pot, mam rację ? Jeżeli tak, to oczywiście zgodzę się z Tobą. Tracimy ją w tej postaci i to nawet sporo. Pewnie kojarzysz również smak potu? Tak to nie jest zbyt przyjemne, ale jest on słony. Ten smak zawdzięcza obecności chlorku sodu, potocznie znanego jako sól, oraz minerałom które są uwalniane podczas pocenia się. Szerzej opisałem to w tym artykule. Oprócz pocenia się wodę tracimy podczas oddawania moczu (zwróć uwagę na to że niektóre substancje są moczopędne, np.: podczas wypicia 100 ml kawy wydalamy 125 ml wody), oddychania (w nocy też) i trawienia.

Szczypta soli na lepsze nawodnienie organizmu .

Może to się wydaje dziwne, lecz jest skuteczne. Jak tracimy sól i minerały musimy je jakoś uzupełnić. Wraz z wypijaną wodą do każdej szklanki dodaj szczyptę soli. Naprawdę, to działa! Dodatek cytryny i masz naturalny napój izotoniczny, bez zbędnego cukru i chemii. Mówi się że sól zatrzymuje wodę w organizmie, czy nie o to nam chodzi ? Uważaj również na plastikowe opakowania, w których przeważnie można kupić wodę w sklepie. Wydzielają one niewielkie ilości związków które szkodzą Twojemu organizmowi. Lepszym wyjściem będzie przechowywanie wody w szklanym naczyniu.

Ile pić ?

Światowa Organizacja Zdrowia, zaleca spożywanie 30 ml wody na kilogram masy ciała. Potraktuj tę ilość z dużym hakiem.

Podsumowując .

Dodaj szczyptę soli do każdej wypitej szklanki wody, pij ją regularnie i do woli najlepiej gazowaną. Ciesz się lepszym zdrowiem i samopoczuciem 🙂

Pozdrawiam,

Gruby Trener.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *