Masa mięśniowa i redukcja tłuszczu jednocześnie? Tak, to możliwe.


Masa mięśniowa i redukcja tkanki tłuszczowej w jednym? Czy to są marzenia ściętej głowy, a może naukowo potwierdzone fakty? Co wpływa na te procesy. Znasz ją na pewno, to insulina. To za jej sprawą budujesz mięśnie, ponieważ wpływa pozytywnie na zwiększanie syntezy białek. Odpowiada również za gromadzenie materiału zapasowego w postaci tkanki tłuszczowej.

Insulina, hormon anaboliczny o wielu twarzach

Źródła naukowe podają, że insulina jest bardziej anaboliczna niż hormon wzrostu. Tak, nie pomyliłem się, lecz gdzie w takim razie tkwi problem? Jest bezwzględnie anaboliczna, także masa mięśniowa będzie wzrastała za jej sprawą, ale również ilość tłuszczu. Ona wykonuje jedynie swoją pracę, więc kiedy wzrośnie ilość glukozy we krwi powyżej 100 mg/dl, insulina umieszcza ją w organizmie. Są trzy takie magazyny dla glukozy

  1. Tkanka mięśniowa.

2. Wątroba.

3. Tkanka tłuszczowa.

Oczywiście, dobrze by było jeżeli magazynowała by ją tylko w mięśniach, lecz fakt jest taki że jej to nie obchodzi i umiejscawia ją wszędzie.

Pozytywne oblicze insuliny.

  1. Przyspiesza i zwiększa powstawanie białek mięśniowych, a co za tym idzie stymuluje ich wzrost.
  2. Zmniejszenie katabolizmu mięśni.
  3. Zwiększa transport aminokwasów do mięśni.
  4. Zwiększa syntezę glikogenu, przez co mięśnie szybciej się regenerują.

Złe oblicze.

  1. Zmniejsza szybkość procesów wykorzystujących zgromadzone tłuszcze w organizmie.
  2. Zwiększa syntezę kwasów tłuszczowych.
  3. Aktywuję lipazę lipoproteinową, która metabolizuje triglicerydy do kwasów tłuszczowych, następnie są one wyłapywane przez komórki tłuszczowe i magazynowane w organizmie.
  4. Promuję transport glukozy do komórek tłuszczowych.

Masa masa mięśniowa i redukcjamięśniowa i redukcja. Proces możliwy, gdy kontrolujemy insulinę.

Kiedy poziom glukozy we krwi wzrasta, wydzielamy insulinę która magazynuje cukry w mięśniach lub wątrobie. Kiedy poziom glukozy spada, ilość insuliny również, a głównym źródłem energii są tłuszcze. Widzicie to? Tak, insulina jest przełącznikiem który można wykorzystać do „przełączenia” budowania mięśni, a spalania tkanki tłuszczowej. Oznacza to, że dobrze planując swój dzień możesz manipulować procesami zwiększania masy mięśniowej, a gubienia tłuszczu. Chcesz budować więcej mięśni, zwiększaj ilość wydzielanej insuliny, poprzez większą ilość posiłków zawierających cukry. Chcesz zwiększać tempo metabolizowania tłuszczu, zmniejsz ilość węglowodanowych pokarmów, ograniczając się do przyjmowania cukrów w okresie około treningowym.

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *