Chcesz wiedzieć jak najszybciej schudnąć? Koniecznie przeczytaj ten artykuł!


Jak nasze ciało zmienia swój skład?

Po części o tym, jak najszybciej schudnąć, pisałem o tym we wcześniejszym artykule na temat diety niskokalorycznej. Nie jest to sprawa najprostsza, lecz jak najbardziej wykonalna. Są dwa czynniku które mają tutaj kluczowe znaczenie, mianowicie zapotrzebowanie kaloryczne oraz bilans energetyczny.

Zapotrzebowanie energetyczne

Najprościej rzecz ujmując jest to ilość energii potrzebnej naszemu organizmowi do funkcjonowania, czyli utrzymywania pobudliwości komórkowej, przemian metabolicznych, oddychania, pracy mózgu itp. Jest ono uzależnione od płci, wieku, aktywności oraz stanu fizjologicznego, np.: kobiety w ciąży mają większe zapotrzebowanie energetyczne. Energię tę dostarczamy wraz z pożywieniem.

Bilans energetyczny

jak najszybciej schudnąćInaczej – to, ile wynosi nasze dzienne zapotrzebowanie minus to,  co spożyliśmy – wyrażone w kilokaloriach. I nie trudno się w takim razie domyśleć, że mogą być trzy rodzaje takiego bilansu: dodatni, ujemny oraz zerowy. Dodatni będzie podczas przyjmowania większej ilości energii wraz z pożywieniem niż jesteśmy w stanie spożytkować, naddatek energetyczny będzie wtedy magazynowany w postaci tkanki mięśniowej – w przypadku kiedy ćwiczymy oporowo –  lub jako tkanka tłuszczowa. Aby najszybciej schudnąć, potrzebujemy ujemnego bilansu energetycznego, czyli musimy zmniejszyć ilość przyjmowanych kalorii, aby nasz organizm zaczął metabolizować zgromadzone pod postacią tłuszczu zapasy energii.

Jak najszybciej schudnąć, ale zdrowo

Specjaliści wyznaczyli granicę zdrowego ubytku masy ciała. Jest to około 1 kg na tydzień. Aby taki rezultat osiągnąć, musisz rozpocząć ten proces powoli. Zmniejszaj kaloryczność na poziomie 100-200 kcal na tydzień, aż osiągniesz ten poziom. Wtedy istnieje szansa że katabolizm w najmniejszym stopniu dosięgnie masę mięśniową. Musisz wiedzieć, że jest to nieuniknione i najczęściej tracimy około 12% masy mięśniowej podczas okresu redukcji. Pamiętaj o zdrowych tłuszczach jednonienasyconych oraz wielonienasyconych, których źródłem są orzechy, ryby, oliwa z oliwek itp. Uważaj na węglowodany, zmniejsz ich ilość, używaj jak najmniej przetworzonych produktów, lecz ich nie unikaj, zwłaszcza po treningu.

Jak można dodatkowo przyspieszyć utratę wagi?

Aby najszybciej schudnąć, należy ćwiczyć z obciążeniem. Regularny trening oporowy to nieodzowny punkt twojej drogi po wymarzone ciało. Musi również być progresywny, czyli zwiększamy obciążenie w miarę możliwości, lecz nie może to się obywać względem zmniejszonej poprawności wykonywania ćwiczenia. Najlepiej prowadź dziennik. Tę opcję również gorąco polecam Paniom. Wpleć 3 razy w tygodniu trening tlenowy tzw. cardio i będzie dobrze J.

Chcesz więcej ? Możesz pytać mnie o wszystko.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *