Ile razy jeść w ciągu dnia? Jaki to ma wpływ na organizm?


Sam mimo tego, że wiem jak działa organizm i czego mu potrzeba, zastanawiam się często która z promowanych metod odżywiania się jest najlepsza. Niektórzy mówią, żeby jeść często małymi porcjami, inni żeby jeść trzy razy równe porcje, kolejni żeby tylko wtedy kiedy jesteśmy głodni. Ile razy jeść ? Oto jest pytanie. Która z dróg będzie najlepsza dla mnie? Spróbujemy odpowiedzieć na te pytania 🙂

Wariant pierwszy: 5 razy dziennie.

Jest to jeden z modeli żywieniowych któremu hołduję kiedy chce uzyskać podwyższenie masy ciała. Polecam go również dla osób które zaczynają swoją przyjaźń ze zdrowym trybem życia. Czemu go polecam? Otóż, wzmaga on metabolizm. Małe porcje pokarmu, które zawierają odpowiednie ilości makroskładników (białek, węglowodanów oraz zdrowych tłuszczy), cały czas pozwalają na udostępnianie organizmowi wszystkiego czego potrzebuje. Jednak jest pewne „ale”. W ten sposób co prawda nasz metabolizm działa na podkręconych obrotach, lecz nie dajemy mu czasu na odpoczynek. Jest on obciążony trawieniem i nie ma czasu dla siebie (chodzi tutaj o regenerację tego co zostało uszkodzone). Podsumowując ten model jest odpowiedni, dla ludzi którzy zaczynają i muszą nabrać odpowiednich nawyków żywieniowych (pora oraz ilość przyjmowanego pokarmu).

Wariant drugi: 3-2 razy dziennie.

Wedle starego i zdrowego przysłowia: śniadania jedz jak król, obiady jak służący, a kolację jak żebrak. Jest w tym dużo racji. Dopiero teraz naukowcy docenili „zdrowe głodówki”. Nie chodzi mi o taką tradycyjną formę nie jedzenia, lecz czas w którym organizm odpoczywa, regeneruje się i naprawia. Okres ten przypada najczęściej na godziny popołudniowo-nocne. Czemu jest to dobra forma odżywiania? Poprawia ona kondycję układu pokarmowego oraz hormonalnego. Daje odetchnąć układowi pokarmowego, a hormony działają na naszą korzyść, ponieważ zauważono podczas przerw od jedzenia, które wynoszą 8 i więcej godzin, wzmożone wydzielanie hormonu wzrostu, który działa jak ogień na tłuszcz. Komu go polecam? Otóż ludziom którzy znają swoje ciało i wiedzą jak reaguje na dłuższe okresy bez jedzenia. Osobom chcącym się ostatecznie „dociąć” i zredukować tkankile razy jeśćę tłuszczową.

Ile razy jeść – podsumowanie.

  • zaczynasz przygodę ze zdrowym trybem życia? Jedz często, lecz nie dużo, ale za to zapewnij swojemu organizmowi wszystkiego o potrzebuje. Nabędziesz w ten sposób zdrowych nawyków oraz jeżeli Ci na tym zależy zwiększysz odsetek masy mięśniowej.
  • wiesz już na czym polega zdrowy tryb życia, rozumiesz swoje ciało? Zależy Ci na ostatecznym ukształtowaniu sylwetki? Jedz mniej, daj odpocząć swojemu organizmowi. Najwięcej spożywaj przed i po treningu, zmniejszy to katabolizm mięśniowy.

Go BIG, or go HOME.

Gruby Trener.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *