Ile razy ćwiczyć? Na co zwracać uwagę podczas planowania treningów?


Wiele osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę z treningiem i siłownią zastanawia się ile razy ćwiczyć, żeby to przyniosło najwięcej korzyści. To że się zastanawia, to już połowa sukcesu, ponieważ większość osób z niewielkim stażem, chodzi do upadłego, lub co gorsza raz w czas… Niestety nie zaskoczę was tutaj jakimś złotym środkiem, na to ile razy ćwiczyć, żeby odnieść sukces i żeby co najważniejsze przyszedł on błyskawicznie, ba nie przyjdzie on błyskawicznie, lecz szybkość progresu zależy też w głównej mierze od waszego zapału, systematyczności i konsekwencji.

Ilość treningów powinna posłużyć jako informacja zwrotna.

Byłeś w nowym sklepie i jest tam niewiele towarów i do tego drogo? To jakie wrażenie odniosłeś wpłynie w głównej mierze na to czy tam wrócisz czy nie. To jest właśnie informacja zwrotna, czyli obserwujemy sygnały, analizujemy je i wnioskujemy czy są dla nas dobre czy nie. Tak też powinno się zacząć treningi. Chodzisz 2 razy w tygodniu, masz się dobrze, lecz efektów ani widu ani słychu? Zwiększ ilość treningów, modyfikuj je, żongluj ćwiczeniami, a efekty Cię zaskoczą.

Ile razy ćwiczyć? Sam znasz odpowiedź.

Chociaż przetrenowanie jest możliwe i są na nie dowody, dotyka ono najczęściej sportowców którzy mają kilka sesji dziennie, przygotowują się do zawodów lub robią formę życia. Jednak jest możliwe żeby człowiek na średnim stopniu wytrenowania doznał jej pierwszych objawów. Jeżeli czujesz ból, niechęć lub po prostu nie masz siły, nie idź dzisiaj na trening. Przejdź się, odpręż, a na pewno jutro zrobisz trening, po którym, obolały, lecz zadowolony stwierdzisz że to słuszna decyzja.

Czy ćwiczyć jedną partię na kilku treningach?ile razy ćwiczyć

To pytanie zadają wszyscy, czy to nowiucjusze, czy starzy wyjadacze z siłowni. Jednoznacznej odpowiedzi nie ma, lecz jest jeden wzór. Im większa partia mięśniowa ( mięśnie grzbietu, klatki piersiowej) tym więcej czasu potrzebują na regeneracje. Utarło się że dużej partii mięśniowej trzeba dać minimum 48 godzin na dojście do siebie, a mniejszym wystarczy 24, lecz czy będziesz je ćwiczyć co trening zależy od Ciebie i Twojego samopoczucia.

Podsumowanie.

  • Ćwicz najczęściej jak tylko pozwala Ci na to organizm.
  • Jeżeli nie czujesz się na siłach odpuść, lub zamień na inna formę treningu ( rozciąganie, cardio lub chociażby spacer z psem).
  • Trenuj daną partię wtedy, kiedy czujesz że jest ona przygotowana na kolejny wycisk.

 

Pozdrawiam

Gruby Trener.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *