Figura na lato czy na lata?


Figura na lato czy na lata?

Znakomita większość osób wpada w pułapkę modnych diet cud, które obiecują rezultaty, prawie niemożliwe, prawie natychmiast. No właśnie prawie. Dieta bez tłuszczu, bez białka, bez cukru? Pewnie, czemu nie, tylko wszystko ma swoje granice, a organizmu nie da się oszukać i prędzej czy później zacznie dopominać się o swoje. Jak zmienić swoje życie i nawyki, żeby cieszyć się zdrowiem na lata a nie tylko na sezon letni?

Nie szukaj wymówek.

Nauczyliśmy się wszędzie szukać łatwiejszego rozwiązania i najtańszym kosztem chcemy najszybszych rezultatów. Nasze ciało to skomplikowana, zaprogramowana maszyna, którą ciężko jest oszukać. Niektórym prawie się udaje, lecz wyniki najczęściej szybko przychodzą i równie szybkim tempie znikają. Nie wszystko jest stracone, są uniwersalne wskazówki dzięki którym możesz zmienić, dość łatwo swoje nawyki. Trochę wiary w siebie, uporu i szczypta wiedzy poprowadzi Cię do zwycięstwa i zdrowia.

  1. Tajemnica wody.

Organizm tylko w nieznaczny sposób może gromadzić wodę, dlatego trzeba ją uzupełniać całą dobę, zwłaszcza w ciepłe dni. Im więcej wody dostarczasz organizmowi tym lepiej jest on nawodniony i nie magazynuje jej. Niby to takie proste i znane, a dużo osób o tym zapomina. Uzupełniaj zapasy wody podczas wysiłku fizycznego, najlepiej 200 ml. na 20-30 min.

  1. Poranne owoce.

Znasz na pewno cudowny sposób na energię i detoksykację organizmu jaką niesie ze sobą szklanka wody z cytryną wypita rano, na czczo? Nie? musisz jej koniecznie wypróbować. Ludzie wychwalają pod niebiosa diety owocowe, lecz niosą ze sobą jedną pułapkę. Fruktoza której są źródłem może zostać zamieniana na glikogen i magazynowana tylko w wątrobie. Jeżeli rezerwy tego związku w wątrobie są pełne, cukier w owocach magazynowany jest pod postacią tkanki tłuszczowej. Także owoce powinny być podstawą pierwszych posiłków. Na ostatnie proponuje warzywa.figura na lato

  1. Zbawienna aktywność.

Nie zmuszaj się od razu do wielogodzinnych sesji treningowych na siłowni, lecz pamiętaj ruch ro zdrowie i klucz do zdrowia. Na początku, aby przyspieszyć sobie metabolizm, rozciągnij się, wyjdź na spacer, a nawet się nie oglądniesz będziesz mistrzem biegów długodystansowych lub pobijesz swój rekord na siłowni. Wszystko za sprawą endorfin, które uwalniają się podczas wysiłku fizycznego, to hormony szczęścia, dzięki którym przełamiesz depresję i pozbędziesz się efektów stresu. Podczas wysiłku fizycznego wydzielane są również cytokiny, substancję odpowiadające za obronę organizmu przed chorobami. Zauważono, że ich stężenie po wysiłku jest wyższe i taki poziom utrzymuje się nawet do 48 godzin po ćwiczeniach. Samo zdrowie!

 

  1. Metoda na głoda.

Badania nad organizmem podczas głodu ukazują jego dobrą stronę. Nie tylko organizm przestawią się na gromadzenie energii z tłuszczy zgromadzonych w tkance tłuszczowej, lecz zmieniają się stężenia hormonów, dobrych hormonów. Mowa tutaj o hormonie wzrostu, zauważono pokaźne zwiększenie stężenia tego hormonu i samic oraz samców głodzonych myszy. Nie ma mowy tutaj o kilkudniowych głodówkach. Po prostu raz na jakiś czas daj odpocząć organizmowi. Taka głodówka powinna trwać nie dłużej niż 20 godzin, następnie trzeba uzupełnić uszczuplone rezerwy energetyczne o zdrowe tłuszcze i białka, węglowodany stawiaj na drugim miejscu.

A więc – figura na lato czy na lata?

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *