Buduj masę – Testosteron, jak działa, jak zwiększyć jego ilość?


Jak wypowiesz słowo testosteron, od razu w Twojej wyobraźni pojawiają się wielcy mężczyźni, wojna, mordobicie i mięśnie. Miałem rację? Jednak poświecę najwięcej uwagi mięśniom. Nie należy przeceniać roli testosteronu w budowaniu mięśni, ponieważ nie działa on w pojedynkę. Trzeba pamiętać o insulinie, insulinopodobnym czynniku wzrostu oraz hormonach stresu, lecz o nich w kolejnych postach. Zwiększaj poziom testosteronu i buduj masę.

Mechanizm działania.

Mimo iż poświęca się dużo uwagi podczas badania wpływu testosteronu na zwiększanie się masy mięśniowej, mechanizm jego działania nie został do końca poznany. Przyjmuje się generalnie iż działa on bezpośrednio na DNA w komórkach mięśniowych. Najbardziej powinno Cię zainteresować, że jego poziom jest zauważanie podwyższony podczas regularnych ćwiczeń fizycznych.

Buduj masę i zwiększaj poziom testosteronu – jak to zrobić?

  • Musisz wykonywać ćwiczenia wielostawowe, im więcej mięśni zaangażujesz, tym więcej tego hormonu ulegnie wyzwoleniu.
  • Używaj dużych ciężarów – badania wskazują, że używając przynajmniej 85% największego ciężaru jaki możesz podnieść, wpływasz na zwiększenie stężenia testosteronu.
  • Ciężka praca się opłaca. Wiele ćwiczeń, dużo powtórzeń, wielokrotne serie – przepis na dużo testosteronu.
  • Krótkie przerwy – najlepiej 30-60 sekund.buduj masę
  • Konsekwencja w treningu przez około 2 lata.

Jego poziom w ciągu dnia.

Myślisz sobie teraz, co on gada? Duży ciężar dużo powtórzeń, krótkie przerwy? Przecież to idzie się wykończyć. Oczywiście masz rację. Nie da się wykonać treningu z dużym obciążeniem, dużą ilością powtórzeń i serii. Zawsze można urozmaicać treningi. W jednym dniu na siłowni zrobić duże ciężary w kolejnym zwiększoną liczbę serii z mniejszym. Przez to możliwe jest uzyskiwanie zwiększonego poziomu testosteronu po każdym treningu. Naukowcy zauważyli, że jego podwyższone stężenie jest zauważalne w trakcie i kilka godzin po zwiększonym wysiłku fizycznym. Nie należy się obawiać, gwałtowny jego wzrost po treningu, następnie spadek oznacza że hormon ten wykonał swoje zadanie, a Ty rośniesz 🙂

Poziom testosteronu, a dieta.

Stężenie wolnego testosteronu w organizmie jest ściśle powiązane z dietą. Jego poziom jest podwyższany przez dwa rodzaje tłuszczu

  1. Wielonasycone – znajdują się w mięsie i produktach zwierzęcych.
  2. Jednonasycone – występują również w mięsie oraz oliwkach, orzechach lub awokado.

Dieta wegetariańska zmniejsza ilość testosteronu we krwi.

Go BIG, or go HOME.

Gruby Trener.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *